Na hoeveel dagen slaat prednison bij een hond aan?

Bij mijn hond is kanker geconstateerd en nu krijgt hij prednison in de hoop dat hij nog even weer zichzelf kan zijn. Nu is hij al vrij zwak en vraag ik me af na hoeveel dagen de prednison zou moeten werken? Het kan namelijk ook niet aan slaan...

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor jullie antwoord. Helaas hebben we hem gisteren moeten laten inslapen omdat hij echt niet meer kon... :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (1)

Onze hond heeft ook prednison en volgens mij moet het meteen aanslaan.
Bij onze hond is ook vermoeden van (darm)kanker. Eerst had ze alleen prednison en dat had geen effect.
Nu prednison en tramadol erbij. Dat werkt beter, maar ze was er erg suf van. Dus wat minder gegeven. Nu ze zich beter voelt ben ik aan het afbouwen en krijgt ze alleen s'ochtends 2 tabletten prednison. We zijn ook verandert van voeding. Ze kreeg eerst brokken maar nu vers vlees.
Heb het idee dat ze veel beter in haar vel zit en weer wat aan komt. Ze woog nog maar 21 kilo (labrador).
Succes!